Mats Ragnarsson Photography

Metallica – Nothing Else Matters
https://www-static.matsragnarsson.se/wp-content/uploads/2018/12/Metallica-Nothing-else-matter.mp3
  • HEM
  • MATS RAGNARSSON
    • Drönarkort
    • Drönar-ID
    • Drönarkarta
    • Lantmäteriet – YouTube
    • Spridningstillstånd
    • Undantag från spridningstillstånd
    • Drönare – utbildningsmtrl
    • Manual DJI2 Mini
    • Integtritetspolicy
    • BRF Gripen 27
    • BRF Ängsmarken 3
  • KAMERAVÄSKA
  • NIKON
  • FLICKR
  • YOU PIC
  • LÄSVÄRDA FOTOSIDOR
  • VÄRLDSTIDER
  • VÄDER – UMEÅ
    • VÄDER – LONDON
    • VÄDER – LUND
    • VÄDER – NEW YORK
    • VÄDER – VITÖGERN
    • VÄDER – STOCKHOLM
  • NAS
    • NAS-ALBUM
  • WP
    • TEAMS-MÖTE

mragnar

Mitt intresse / tjänster runt fotografering går att hitta igen via min hemsida:

BYACRUSING. Säsongens första cruising med utgångsp BYACRUSING. Säsongens första cruising med utgångsplats från Gammlia, Umeå. Denna gång gick karavanen till natursköna Tavelsjö. En hel del boende hade satt sig vid väggrenen för att se en kombo av nya & gamla bilar. 
Ett arrangemang av Umeå Veteransällskap 🚗
#nikonphotography #umeåbilveteransällskap #tavelsjö #crusing #gammlia
BYGGARE BOB. Den bänk som vi haft stående på brygg BYGGARE BOB. Den bänk som vi haft stående på bryggan under ett stort antal år hade gjorde sitt. Via Marketplace fick jag tag på en ersättare. Snickare Ove, boende i Ö-vik, gjorde att vi träffades halvvägs i Lögdeå. Bägge parter nöjda och åter igen ett bevis på att internet fungerade även denna gång mellan köpare / säljare.
#nikonphotography #z6ⅲ #parkbänk
HEMMA HOS. Hade lovat min arbetskamrat @mallizzbra HEMMA HOS. Hade lovat min arbetskamrat @mallizzbrallizz och hennes Mats denna söndag att kika förbi och få se deras senaste ögonsten (Orangeriet, snart klar)i anslutning till rangen med adress Brattby 20 (ca 3 mil från Umeå (Sävar & inåt).
#nikonphotography #gravmark #johndeeretractor #tvålegender #drone
MAKAKALÖS KVÄLL. Kanske att denna fredag kväll är MAKAKALÖS KVÄLL. Kanske att denna fredag kväll är säsongens bästa (?) så här långt med kvällssol och en temperatur som faktiskt värmde. Fick chans att testa min nya vidvinkel och den levererar. Tack @cyberphoto_se i Umeå för ännu en smidig inbytesaffär.
#nikonphotography #nikkor14_24mm #nikonz6ⅲ
FÖRENINGSTÄMMA. Intressant möte igår på Nolia då K FÖRENINGSTÄMMA. Intressant möte igår på Nolia då Kvarkenvinden 1 Kooperativ Ek För höll sin stämma för 2025. Föreningen äger vindsnurror i Holmsund, Hörnefors, Robertsfors samt Dorotea. Via jobbet har vi andelar i ett fastighetsbolag i denna förening. Är det någon som har förstått en elfaktura med alla dessa debiteringsrader? Hur denna affärsbubbla fungerar eller inte fungerar fick jag en första duvning på igår. Inte helt enkelt kan jag summera!
#vindkraft #vindkraftpark
UNGDOMSFOTBOLL. Under måndag kväll hade jag lovat UNGDOMSFOTBOLL. Under måndag kväll hade jag lovat min förra arbetskamrat @erikmannberg att ställa upp på en lagfotografering för hans lag P-11 Mariehems SK. Förutom lite gammalt surr från tiden på @intersportumea framkom det att detta lag jobbat ihop nästan 200' för att senare denna sommar åka till Gothia Cup 12-18 juli. Förutom lagbild till samarbetspartners följde jag laget under 30-40 minuter och tog ett gäng bilder där några av dessa kommer upp på mitt insta. Cred till Erik plus övriga ledare till vad Ni visade upp denna kväll på MSK Arena.
#nikon_photography_ #mariehemssk #gothiacup
SÖNDAGKVÄLL. Från lägenheten såg det ut att kunna SÖNDAGKVÄLL. Från lägenheten såg det ut att kunna vara en fin kväll. Visst solen vara framme men fortfarande känns det som om det skulle vara plus 7 grader.
Nåväl, kan bara bli bättre.
#nikonphotography #z6ⅲ
MONARK. Säsongens första cykeltur ut till Kvarken MONARK. Säsongens första cykeltur ut till Kvarken Fisk. Denna cykel kommer ursprungligen från Rundvik där min farfar & mormor bodde. När de bägge hade gått bort fick vi den till stugan. I början av 90-talet när löpartävlingen Vindelälvsloppet hade sin storhetstid var det på min lott att vara en resurs med vatten mm när tävlingen gick sin första dag mellan Ammarnäs och Sorsele. En sträcka på ca 10 mil. Cykeln gick bra då precis som nu. Väl på plats vid Kvarken Fisk blev det inköp av rökt sik samt hembakat tunnbröd.
#nikonphotography #monark #kvarkenfisk #röktsik #tunnbröd
PROMENAD. Säsongen första ock korta promenad ute i PROMENAD. Säsongen första ock korta promenad ute i stugan.
#bådelögern #nikonphotography #z6ⅲ
BETTNESSAND. Vår håller på att bli sommar. Dock in BETTNESSAND. Vår håller på att bli sommar. Dock inte de sista dagarna då det mer eller mindre fått vara täckjacka på. Kollade in ”Bettnes” som denna badplats kallas i folkmun, ca 22 km söder om Umeå. Folktomt och inte ens skymten av några beachvolleyspelare.
#bettnes #kalltivattnet
V85, Umeå. Stor dag för alla travälskare i Umeå. F V85, Umeå. Stor dag för alla travälskare i Umeå. Fick chans att ta några ord med Daniel Reden. En tränare med ett par hundra hästar inom trav och galopp. I övrigt en trevlig eftermiddag med lite blåst mellan varven (haha).
Det stora loppet, Guldbjörken 2026, vanns av Daniel Wäjersten med hästen Mellby Jinx. Även nytt banrekord dagen till ära.
#travsport #umåker #danielreden #v85 #nikonz6iii
STOCHOLMSDERBY. Live is life. Djurgården hemma mot STOCHOLMSDERBY. Live is life. Djurgården hemma mot Bajen ⚽️Mäktig upplevelse tillsammans med Leif Strömberg från uppväxttiden på Grubbe (idag boende i Västerås). 
Matchresultat: 1-1 (1-0)
Publik: ca 27 000
#3arena #djurgårdenfotboll #hammarbyfotboll #stockholmsderby #allsvenskan
INNEBANDY. SM-finaler. Dam 13.00, herr 15.15. Bra INNEBANDY. SM-finaler. Dam 13.00, herr 15.15. Bra drag!
#innebandy
GATUFOTOGRAFERING. Några timmars strosande i centr GATUFOTOGRAFERING. Några timmars strosande i centrala huvudstaden med nya kamerahuset Nikon Z6iii. Hittade igen säljaren i Farsta Strand efter att haft dialog under tågresan ned från Umeå -  lokaliserat objektet via Blocket.Trevlig säljare med stort fotointresse. Omställning från lilla Umeå till stora Stockholm är alltid störst från början. Denna soliga eftermiddag var det många som satt och drack en öl / vin🍺på det stora antal utserveringar som finns. Många såg ut att må bra och lönehelg på det🥊
#nikonphotography #z6iii #stockholm #kallaöl #studentmössor
UTANFÖR BOXEN. Denna fredag är jag på väg med tåg UTANFÖR BOXEN. Denna fredag är jag på väg med tåg istället för normalt flyg till Stockholm. Avgång 06.15 Umeå, Stockholm C 12.38. Fungerar bara bra, nu framme i Söderhamn kl 10.44.
På agendan: Sammanstråla med min gamla kompis Leif Strömberg lördag fm från Grubbetiden (idag boende i Västerås). Detta för att se SM-finalerna i innebandy i Globen. Söndag ny utmaning då Djurgården hemmaspelar mot Hammarby i herrallsvenskan.
#tågmotstockholm #sj #innebandy #herrallsvenskan
Följ mig på Instagram

www.matsragnarsson.se

Mitt intresse för digital fotografering började vid millennieskiftet 1999–2000.

För att samla delar av mitt material / kontaktuppgifter för foto på ett ställe skapade jag denna hemsida under 2019.

NIKON – at the heart of the image

https://youtu.be/PdYhV2ALl2U

Bildgalleri

Kontaktuppgifter

070-660 87 02
mats.ragnarsson@gmail.com
www.matsragnarsson.se

Lämnar gärna offert vid intresse av mina tjänster där bilder eller film från min drönare ger helt andra upplevelser mot traditionella bilder / filmer. Innehar F-skatt.

https://www.youtube.com/watch?v=i8wXolePUf0
© Mats Ragnarsson 2019 - All Rights Reserved
error: Går ej att kopiera från sidan!
  • HEM
  • MATS RAGNARSSON
    • Drönarkort
    • Drönar-ID
    • Drönarkarta
    • Lantmäteriet – YouTube
    • Spridningstillstånd
    • Undantag från spridningstillstånd
    • Drönare – utbildningsmtrl
    • Manual DJI2 Mini
    • Integtritetspolicy
    • BRF Gripen 27
    • BRF Ängsmarken 3
  • KAMERAVÄSKA
  • NIKON
  • FLICKR
  • YOU PIC
  • LÄSVÄRDA FOTOSIDOR
  • VÄRLDSTIDER
  • VÄDER – UMEÅ
    • VÄDER – LONDON
    • VÄDER – LUND
    • VÄDER – NEW YORK
    • VÄDER – VITÖGERN
    • VÄDER – STOCKHOLM
  • NAS
    • NAS-ALBUM
  • WP
    • TEAMS-MÖTE